Saturday, March 7, 2015

Kommentar från åhörare på Campus Manilla, Stockholm, den 5 mars 2015

Bertil! Stort och varmt tack för att Du tog dig tid att förkroppsliga och förmänskliga kampen för alla människors lika värde och längtan efter ”locket av”. Jag blev oerhört rörd och tagen, ögonen fylldes med tårar, och jag kände mig alldeles omtumlad efter din föreläsning. Det stockade sig i halsen när jag återberättade för min fru. För övrigt anser jag att det ska stå humanist på förstasidan. Det krävs ingen auktorisation. Det krävs mer än så. Jag tror du kommer att ha glädje i livet av att lyssna till P3 dokumentär om Harald Edelstam – en inspirationskälla och förebild för mig. Sonen Erik har kartlagt sin fars liv och berättar... Harald Edelstam tillsammans med sin son Erik i Manila 1967. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/91522?programid=2519

No comments:

Post a Comment